tirsdag 7. mai 2019

Vårgenser

Rett etter jul dukket det mange nye gensermodeller opp i de soisalemediene jeg til stadighet befinner meg i. Jeg falt pladask for alle sammen! Lastet ned oppskriftene helt gratis på nettsidene til noen av dem og betalt litt for de der jeg trengte det. Det var veldig nære jeg også bestille garn med en gang. Men Alpakka Magic er på langt nær det rimligste garnet jeg har sett, så her måtte jeg i tenkeboksen!

For det første måtte jeg nøye meg med en genser i første omgang, og helst finne et rimligere garn alternativ. Jeg smurte meg med en god dose tålmodighet i påvendte av at en eller annen strikkebutikk skulle kjøre en kampanje. 

Minuttene ble til timer, timene til dager, dagene til uker, ukene til en måned, og endelig dukket salget opp! Halv pris! Garn ble bestilt, og garnet kom, og så måtte jeg jobbe. Jeg begynte på genseren, men måtte reddde den så den ikke ble stjålet og tatt med til Mexico. Fortsatte å strikke, måtte ta pause for påskestrikking. Fortsatt på genseren, men den var uegnet til kursstrikking. Men så; ingen påske, ikke noe kurs, ingen skummel mexicaner! Og nå nå er genseren ferdig! 

Perfekt for snøværet i mai og kjølige sommerkvelder!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar