søndag 12. september 2010

Høst

Nå er det 5 uker siden jeg begynte å jobb igjen etter sommerferien. Og merklig nok er det også 5 uker siden jeg oppdaterte bloggen. Nå som hverdagen har innhentet meg blir det ikke like mye tid til å holde på med håndarbeid. Heldigvis har jeg både en fridag innimellom og noe tid i helgene. Men det blir allikevell ikke tid til alt jeg skulle har gjort. Jeg har dermed sett meg nødt til å krype til korset og investere i lydbøker. Så langt har investeringa gått i å robbe mammas lydboksamling, så skal klare meg der en stund.

Produksjonen av julegaver er også i full gang. Det kan også gjøre sitt for at bloggen ikke kommer til å bli oppdatert like ofte som i sommerferien. Men bare vent til januar! Da kan jeg legge ut alt jeg har laget til jul!

For noen uker tilbake kom høstens kataloger fra Stof & Stil! Gleden var stor, og skuffelsen på omtrent samme nivå da store deler min hovedkatalog var på tysk... Jeg sendte en mail, og litt etter kom katalogen på norsk også! :) Det er fryktelig mye jeg gjerne skulle hatt, men må nok begrense meg litt.

Mens jeg har siklet på alt jeg gjerne skulle hatt har jeg brukt litt tid på å bruke noe av det jeg allerede har. Resultatet har blitt en elefantbody laget av samme mønster som alle de andre bodyene jeg har laget. Elefantstoffet er trykt bomulls jersey, og ermene er sydd av naturfarget bomullsribb. Det er to trykknapper ved halsen og tre i skrittet. Jeg kjøpte noen billige trykknapper, men de er jeg skikkelig lite fornøyd med. De er nesten umulige å få til å sitte rett sammen. Delvis fordi bakstykkene er for små til å passe i den fine trykknappklemmeren min, og sikkert litt fordi jeg mister tolmodigheten ganske fort. Jeg er jo ferdig med syinga da jeg har kommet så langt som til trykknappene skal slås i.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar