mandag 20. september 2010

Ny stoffleveranse!

Da jeg endelig fikk Stoff og Stil katalogen på norsk tok det jo ikke lang tid før jeg hadde skrevet ned en laaang bestilling, og kuttet ned til noe jeg syntes ble det minimale... Da pakka kom viste det seg at det jeg syntes var veldig lite egentlig var en god del.. Jeg bestilte både stoff og mønster denne gangen, og mest til meg selv, trodde jeg iallefall. Men hadde jammen sneket seg med noen trykte stoffer som egentlig passer bedre til folk som er litt mindre enn meg.

Etter at jeg hadde pakket ut stoffene og fått en oversikt, og ikke minst prøvd å komm epå hvilke stoffer jeg hadde tenkt til hvilket mønster kunne jeg ikke dy meg, men måtte jammen gjør litt annet også. Resultatet fra arbeidstrangen er en vest uten en eneste søm. Det er å klart fryktelig dumt at jeg har laget noe som er så gruelig lett å lage, da blir jo ikke andre så imponert lenger... Vesten er egentlig et stoort sektorformet tøystykke med to hull i til armene. Vesten er laget i ullfilt, og det finnes som sagt ikke en eneste søm på vidunderet! Vesten er festet sammen med en sølvfarget kiltnål, men den synes ikke på bildet. En kan velge å sy i en knapp, men det har ikke jeg gjort så langt, og tror nok heller ikke jeg kommer til å gjøre det. Cerisefargen er litt uvann, men jeg tror egentlig jeg liker den ganske godt etter å ha brukt den en dag. Er glad for at vrangen på stoffet som kommer opp mot ansiktet er litt mørkere og duser litt ned.

2 kommentarer:

  1. Fin da, Gunhild! Hvordan er fargeutvalget i ullfilt, og hvor mye koster en meter eller saa? Jeg er interessert i en bit av god kvalitet, men det har ikke vaert lett aa finne her... Maria

    SvarSlett
  2. Tusen takk Maria! Ullfilten jeg har kjøpt koster 170 kr per meter. De har 19 forskjellige farger. Du kan jo sjekke selv på www.stoffogstil.no. For å lage denne trenger du et stoff som er minst 140 cm bredt. Om du finner en farge du vil ha kan jeg sikkert bestille og sende til deg om de ikke sender til Canada!

    SvarSlett