lørdag 15. januar 2011

Julebroderier

Julepost
Hele 2010 har egentlig vært broderingsåret. Første del brukte jeg stort sett på å lage juleting til meg selv, og disse fant jeg da jeg skulle rydde fram julepynten. Desverre her jeg ikke hatt tid til å legge ut disse før nå. Min egen hjemmelaget julepynt er en julepost som startet hele broderingsrabalderet. Denne ble ferdig i januar 2010, slik at jeg rakk å pakke den ned sammen med julepynten. Den er brodert med korssting på hvit aidavev, og er ca 24 cm bred.

Teppe til å ha under treet.










Neste prosjekt ble teppe til å ha under juletreet. Denne er brodert med korssting på strie. Noe som gjør at ting automatisk tar mye lengre tid. Den har en diameter på ca 140cm, så størrelsen har nok også litt å si for at den tok mye lengre tid å brodere enn juleposten. Teppet har et stort motiv, og en bord som går rundt hele teppet.

Hjemme hos mamma og pappa har jeg hatt et pausearbeid. Dette pausearbeidet har nå blitt et fint lite bilde med julemotiv. Dette er brodert med korssting på hvit aida. Som det kommer fram av det jeg har brodert liker jeg nisser som ser ut som fjøsnisser, og er ikke særlig begeistret for amerikanske nisser.

Nissebilde

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar